Categorieën

vrijdag 31 oktober 2014

Ontvoerd - deel 2

hee allemaal,
Welkom bij het volgende deel van het verhaal 'ontvoerd', veel leesplezier!


De volgende ochtend word ik wakker met mijn kleding nog aan. Ik dacht bij mezelf, ik ben dus huilend in slaap gevallen. Nou lekker is dat dan. Ik ga wel eerst even douchen en dan maar ontbijten.

Naar het douchen loop ik naar beneden om te ontbijten. Ik zie mijn vader daar al staan. Ik zeg ‘goedemorgen’ tegen hem. En hij zegt terug; goedemorgen prinsesje, lekker geslapen? Ik knik ja en ga aan tafel zitten. Pap ik moet vandaag weer werken. Is goed lieverd zegt hij tegen mij. Ik heb nog een vraagje papa. Waar gaat mama nu wonen dan? Zij gaat nu in New Jersey wonen Bo. Hoe komt het eigenlijk dat jij en mama gaan scheiden? Oké, ik vertel het je wel maar dan moet je niet boos worden op mij of op mama oké? Hebben we een deal Bo? Ik knik kort. Ik heb je moeder betrapt op vreemdgaan. Mijn mond valt open en ik weet even niet wat ik moet zeggen. Zeg maar niks hoor Bo ik snap je gevoelens wel.

Maar je vertelde mij dat je werk had gisteren? Nou vertel op Bo, waar werk je?
Ik werk bij de Starbucks hier in Utrecht. En gisteren was mijn eerste dag en vandaag moet ik ook weer werken. Het is erg simpel werk. En ik word deze week ingewerkt door Olivia Blackwood.
Maar pap ik moet er nu vandoor anders kom ik te laat op het werk. Oké veel plezier Bo`tje.

Ik liep naar het werk toe en er spookten allemaal gedachten door mijn hoofd heen. Het zijn allemaal gedachten van de scheiding. Ik ben al enig kind en dan gaan ze nu ook nog is scheiden. Wat een prut ouders heb ik. Ze hebben nooit tijd gehad voor mij en nu komt mijn eigen vader binnen wandelen en zegt dat hij gaat scheiden van mijn moeder omdat hij haar heeft betrapt op vreemdgaan. Ongelofelijk! Ik loop de Starbucks binnen en zeg gelijk tegen Olivia hoi. Ze kijkt me aan en zegt dan, nou jij kijkt ook niet heel vrolijk vandaag. Ik zeg tegen haar; nee, dat klopt er is iets ergs gebeurd en ik voel me ook heel slecht. Wat is er dan Bo. Je kunt me alles vertellen. Ik zit te twijfelen of ik het wel aan haar moet vertellen, want ik ken haar nog maar sinds gisteren. Ik haal diep adem en vertel het toch maar. Mijn ouders gaan scheiden Olivia en ik weet niet wat ik er tegen kan doen. Mijn moeder is vreemdgegaan in New Jersey en ze blijft daar wonen bij haar nieuwe man. Opeens barst ik in tranen uit. Olivia zegt tegen mij. Bo ,wat erg! Ik wil je met alles helpen en als je ergens mee zit kom je naar mij toe, oké? En wat vind je ervan als je bij mij een nachtje blijft logeren? Dan kun je je hoofd even helemaal leeg maken en dan maken we er een gezellige meidenavond van. Is dat een goed idee of niet? Ik zit te twijfelen maar ik zeg uiteindelijk toch nog ja. Wanneer dan vraag ik aan Olivia? Vanavond, als je wilt? Oké is goed! Dat wordt gezellig. Na het werk loop ik even naar mijn huis om de spullen op te halen. Loop je mee? Ja, is goed! Zegt Oliva overtuigend.

Na het werk loop ik samen met Olivia naar mijn huis. Ik zie in het begin van de straat een zwart busje staan die ik nog nooit heb gezien. Maar ik denk bij mezelf, ik woon in een rijke buurt ze hebben hier om de dag een nieuwe auto. Dus het is vast niets kwaads. Ik loop richting de voordeur. Olivia zegt tegen mij; wauw jij woont in een mooi huis zeg. Zijn jouw ouders rijk ofzo. Ik antwoord met ja mijn vader is die beroemde advocaat John Williams. En mijn moeder is die belangrijke chirurg Emma Miller. En die 2 gaan dus scheiden. Ik heb het eigenlijk nooit leuk gevonden hier in dit huis. Ik had altijd nanny of een au-pair. En ze waren er maar altijd heel eventjes. Want dan kwam mijn vader weer voor een dag thuis. En als mijn vader dan weer weg ging kreeg ik altijd een andere au-pair of een Nanny. Ik kon dus nooit met iemand een echte band opbouwen. Ik had ook nooit iemand die er altijd voor mij was. Ik was vroeger ook altijd jaloers op mijn vriendinnen die een normaal gezin hadden met 2 ouders die er altijd voor hen was. Als je werd opgehaald van school door je ouders bijvoorbeeld. Daar was ik altijd jaloers op.
 
 
Dit was alweer deel 2 van 'Ontvoerd'. Ik hoop dat jullie dit verhaal al heel leuk vinden en benieuwd zijn naar de andere delen.
 
Liefs, Kim

1 opmerking: