Categorieën

vrijdag 10 oktober 2014

De drie biggetjes en boer Frans - Deel 3

Hee allemaal,
We gaan maar direct beginnen, dus veel lees plezier!
 


Een week later...
Boer Frans was weer thuis en hij heeft met zijn moeder fijne gesprekken gehad in het ziekenhuis.
Toen boer Frans op de boerderij aankwam was er eerst helemaal niemand, maar toen kwam meneer Jansen er aan gerend en knuffelde boer Frans bijna dood "hahaha, ook hallo": zei boer Frans.
Meneer Jansen viel iets op, hij zag in de handen van boer Frans een groot blad en daarop stond "Circus KABOEM! Wie doet er mee?" "Vet een circus" :zei hij. Boer Frans zei: "Ik zat zo te denken misschien kunnen mijn biggetjes er aan mee doen, want er is een grote geldprijs te winnen. Het lijkt mij tenminste heel gaaf!"
"Mij ook! Wanneer is het?": antwoorde meneer Jansen. 14 december in circus KABOEM in Ede, dat ligt in Gelderland volgens mij.

Later die dag vond boer Frans het wel even tijd om zijn lieftallige biggetjes even gedag te zeggen.
Toen hij binnenkwam, werd hij zowat doof! De biggen knorden als gekken in het rond.
Boer Frans riep: "STOP!" en het was in een klap doodstil, zo hard schokken de biggetjes ervan.
Meneer Jansen dacht er meteen eraan. Hij was ze vergeten te voeren. "Dom, dom, dom van mij": zei hij zacht. Hij gaf ze gauw wat eten en klaar was kees.

Boer Frans vroeg daarna: "Biggetjes er is een circus, willen jullie daar aan mee doen?"
En de biggetjes begonnen weer te knorren, maar dan van blijdschap "hihi."
Boer Frans ging naar de maandkalender en zette op 14 december met koeienletters, CIRCUS KABOEM.  en zag meteen dat dat al over 2 weekjes is?!



Wil weten hoe dit afloopt, kijk dan volgende week weer hier op dit blog!
Tot de volgende keer.

Liefs, Kim























Geen opmerkingen:

Een reactie posten