Categorieën

vrijdag 3 oktober 2014

De drie biggetjes en boer Frans - deel 2

hee allemaal,

laat ik het maar kort houden, we gaan meteen verder met deel 2 van dit verhaal.
Nog een klein dingetje als jullie dit niet leuk vinden om te lezen of graag iets anders willen, laat het mij dan even weten!



"Waarom?" zei de meneer. Frans zei: "Ik moet naar me moeder in het ziekenhuis en als ik er niet heen ga gaat ze dood." De meneer dacht even na en hij deed het, ik kom er zo aan zei hij.
Meneer Jansen was er meteen. boer Frans zei: "Het spijt me van gisteren, het zou niet meer gebeuren.
Meneer Jansen zei meteen er achter na het spijt mij ook, we gaan nu normaal met elkaar om en ze lachten allebei. Even later pakte boer Frans zijn spullen om te vertrekken naar het ziekenhuis.

Meneer Jansen ging ondertussen even bij de biggetjes kijken, maar keek geschrokt toen hij over het hekje keek en riep: "Frans er is een vierder biggetje bij!!" Boer Frans rende blij de trap af naar de schuur en riep: "Eindelijk ik heb hier zo lang op gewacht, een vierde biggetje en hij heeft zwarte vlekjes!" Maar meneer Jansen dacht alleen maar hoe kan er een vierde biggetje zijn?!
Boer  Frans begon al allemaal namen te verzinnen, maar uiteindelijk noemde hij hem toch maar vlekje. Meneer Jansen vroeg zich af hoe die andere drie nou heten. "Giro, Annebel & Evie." zei: boer Frans.
Boer Frans was zo blij dat hij even vergat dat hij ook nog weg moet, dus hij rende de trap op om zijn koffer te pakken. Boer Frans zei: "Ik moet nu echt gaan, maar ik ben er over een week weer en ojah het voer staat achterin de schuur. "Oké, tot volgende week." zei meneer Jansen.

ondertussen in de stal..
De drie biggetjes waren niet erg blij met de komst van Vlekje en gingen hem buitensluiten
en belachelijk maken. De biggetjes vonden hem net een giraffe met bruine vlekken of een luipaard met zwarte vlekken. Vlekje vond het niet leuk en begon te knorren.
Later kwam meneer Jansen binnen en begon het voer in de bakken te doen. zachtjes fluisterde Meneer Jansen: "Vinden jullie het wel leuk dat ik er ben?" en liep weg.




Dit was deel 2 van "De drie biggetjes en boer Frans. Ik hoop dat jullie het leuk vonden en weer met spanning wachten op het volgende deel.

liefs, Kim

Geen opmerkingen:

Een reactie posten