Categorieën

vrijdag 24 oktober 2014

Ontvoerd - deel 1

Hee allemaal,
We gaan beginnen met een heel nieuw verhaal en dit keer een verhaal wat meer bij mijn/jullie leeftijd past.
Het is niet geschreven door mij, maar door mijn vriendin Vera!
Het is een spannend, maar ook romantisch verhaal. Als je dat leuk lijkt is dit natuurlijk iets voor jou.
Ik zou zeggen veel lees plezier!


Vandaag was de dag! Mijn eerste werkdag! Ik had kort geleden een sollicitatie gesprek gehad en dat gesprek was niet zo goed verlopen. Het ging allemaal mis ik wist op geen enkele vraag meer het antwoord. Maar ja ik ben toch aangenomen dus dat is al heel wat. Mijn werk is dus Starbucks. Ik heb er super veel zin in.

Ik loop de winkel binnen en kijk om me heen. Er staat wel een aardig meisje bij de kassa. Ik loop naar haar toe en zeg; hoi, ik ben Bo Williams ik ben hier vandaag voor het eerst en ik kom hier werken. Oja jij bent de ‘nieuwe’ toch? Zegt het meisje. Ik knik kort ja en dan zegt het meisje tegen mij; kom maar mee naar achteren daar leer je de baas wel kennen. Ik ben trouwens Olivia en ik werk hier nou al een paar jaar. Loop maar even mee. We liepen samen naar achteren en ze liet me de weg naar het kantoor van de baas zien. We zijn er. Klop maar aan hoor zegt ze. Ik klop aan en zeg hallo, ik ben Bo ik ben nieuw hier. Oja dat klopt zegt de baas ga maar zitten Bo. Weet je hoe het hier werkt? Ik knikte ja en hij ging gelijk weer verder met praten. Oké, mooi dat je hier bent, ik had namelijk al snel nieuwe mensen nodig omdat het hier zo druk is. Je loopt voor de rest van de week mee met Olivia. Ken je haar al? Ik knikte ja. Ze had me hierheen gewezen zei ik snel erachter aan. Fijn ik roep haar wel even. Olivia! Kom is! Ik kom eraan baas even deze klant helpen. Naar een paar minuten komt Oliva binnen. Wat is er? Oliva jij werkt Bo deze week in. Oké is goed. Kom maar mee Bo. Oké. En is het hier leuk werken vroeg ik aan Oliva? Eeuuh ja hoor niets mis mee. Het verdient wel goed en het is hier ook wel gezellig. Ik ben soms wel eens eigenwijs en dan moet ik wel bij de baas komen. Maar ja de laatste tijd doet hij dat niet meer omdat hij weet dat het geen zin heeft. Zo dit is dus de balie. Hier wordt de koffie gemaakt en hier is de kassa. Hier ligt het ijs voor een ijs koffie. En dat is het wel zo`n beetje. Het is hier heel makkelijk werken. Bo je eerste klant fluistert ze snel in mijn oor. Ik loop naar de mevrouw toe en vraag; kan ik u helpen mevrouw? Ja graag, ik wil een frappuccino chocolade. Oké is goed. Wat is uw naam? Mijn naam is Erica. Oké, dan is uw bestelling zo klaar ga maar zitten. Ik pak een beker en schrijf daar haar naam op. Ik loop naar de koffie machine toe en maak daar een frappuccino klaar. Hij is gelukkig goed gelukt en dacht bij mezelf: oké dit kan ik gelukkig nog wel. Ik roep de naam Erica en ze komt er gelijk al aan lopen. Ik geef de frappuccino aan de mevrouw en vraag aan Oliva of ik het goed deed. Ze antwoorde gelukkig ja.

Het was als alweer het einde van mijn eerste werkdag. Ik liep lekker naar huis toe en dacht bij mezelf, het ging redelijk goed vandaag. Het is een leuk baantje en ook nog is goed betaald. Ik kwam onze oprijlaan binnen en zag opeens een nieuwe auto staan. Ik vroeg me af van wie die was, want mijn vader en moeder zaten allebei in het buitenland voor hun werk. Mijn vader is een beroemde advocaat en is rijk. Mijn moeder lift mee op zijn succes en is een chirurg geworden. Ze was eerst een lerares maar ze vond dat niet meer leuk. Ik loop naar de voordeur en steek daar de sleutel in het slot. Ik hang mijn jas op en ik loop door naar de gang. Ik hoorde wat stemmen vanuit de woonkamer, ik loop naar de woonkamer toe en zag daar opeens mijn… vader staan! Ik rende naar hem toe en gaf hem een knuffel. Ik zei tegen hem. Ik moet je zoveel vertellen! Ik heb een baan! Maar ik heb eerst een vraag. Hoezo, ben jij hier je hoort nu toch in Amerika te zitten? Hij zegt tegen mij; Bo ga is zitten, ik moet je wat vertellen. Is het goed nieuws of slecht nieuws pap? Het is slecht nieuws Bo. Je moeder en ik gaan scheiden. We zijn niet meer verliefd op elkaar en we hebben allebei iemand anders gevonden waar we wel verliefd op zijn. Waar is mama dan? Vraag ik. Je moeder zit nog in het
buitenland. Zij zit nog in New Jersey. Ik ren naar boven, naar mijn kamer toe. En ga op mijn bed liggen huilen.

 

Dit was het eerste deel van "Ontvoerd" Ik hoop dat jullie dit verhaal leuk vonden en benieuwd zijn naar de volgende delen die komen gaan.
 
Tot de volgende keer
Liefs, Kim
 
 
 
 
 
 

1 opmerking:

  1. hee lovie, Ik heb je genomineerd voor de Liebster Award, meer informatie staat op mijn blog: http://annelynnslifestuff.blogspot.nl/2014/11/liebster-award.html

    BeantwoordenVerwijderen